لیفت صورت

لیفت(کشیدن پوست) صورت یکی از روش‌های موثر جوان‌سازی پوست است. با بالا رفتن سن و پیر شدن، شلی و افتادگی پوست روندی غیرقابل‌ کنترل است. در پروسه پیر شدن فقط پوست صورت دچار افتادگی و پیری نمی‌شود بلکه عضلات هم درگیر می‌شوند. در عمل لیفت صورت بافت و عضلات شل و آویزان صورت، مخالف جهت افتادگی‌ها، به سمت بالا کشیده می‌شود.
هدف اصلی از لیفت صورت سفت کردن پوست، کاهش میزان چربی انباشته شده در گردن و چانه و از بین بردن سیاهی پوست این قسمت‌ها، برطرف کردن زخم‌ها و چین و چروک در کنار دهان، چشم‌ها و پیشانی است. با پیشرفت شیوه‌های پزشکی، روش‌های مختلفی برای لیفت صورت وجود دارد که برخی از آن‌ها بدون درد و خونریزی هستند و می‌توانند پیری پوست را به تأخیر بیندازند.
از جمله این روش‌ها می‌توان به تزریق ژل، چربی، بوتاکس اشاره کرد. برای مطالعه بیشتر درمورد هریک از مطالب کلیک کنید.

انواع روش های لیفت گردن

کاندیدای مناسب عمل لیفت صورت

  • افرادی که پوست آن‌ها حالت ارتجاعی خود را از دست داده و عضلات صورت آن دچار افتادگی و شلی شده است.
  • کسانی که پوست صورت و گردن آن‌ها دچار پیری زودری شده است و ظاهر خوبی ندارد.
  • افرادی که چروک‌هایی در گوشه چشم‌ها و کنار بینی خود دارند.
به طور کلی با لیفتینگ صورت، افتادگی ابروها، پوست و چربی‌های اضافی در پلک بالا یا پایین، یا چین‌ های دور دهان را نمی‌توان رفع کرد. بهترین سن برای جراحی لیفت صورت

سن مناسب برای انجام عمل لیفت صورت افرادی که حداقل سن باید 35 و حداکثر 50 سال است. در صورت بالا بودن سن بیمار، نتایج حاصل از عمل کمتر خواهد بود و عوارض ریسک آن بیشتر است. کشیدن پوست صورت تکنیکی است که برای معکوس کردن فرآیند پیری ابداع شده است. بنابراین تا زمانی که پیری پوست و چین و چروک اتفاق نیفتاده، پوست صورت افتاده وشل نشده است این جراحی کمکی به فرد نمی کند. در صورت انجام این عمل صورت فرد جالت طبیعی خود را از دست می‌دهد و حالت صورت مصنوعی می‌شود.


روش‌های لیفت صورت

لیفتینگ صورت بدون نیاز به جراحی:

در صورتی که طبق نظر جراح پلاستیک جهت رفع مشکلات پوستی نیازی به جراحی نباشد، از فیلرها یا تزریق استفاده می‌کنند. اگر پوست فرد دارای چین و چروک جزئی باشد، از این روش استفاده می‌کنند. در این روش پوست به خوبی پاکسازی شده و جوا‌تر به نظر می‌رسد.


لیفتینگ صورت با جراحی:

در صورتی که به دلیل وجود چربی اضافه و چین و چروک‌های عمیق پوستی، نتوان از فیلر استفاده کرد، از لیفتینگ صورت با جراحی توسط جراح پلاستیک پیشنهاد می‌شود.در این روش قسمتهایی از پوست برش می‌خورد تا عمل انجام شود. اکثر این برش‌ها در قسمت بالایی پیشانی، زیر فک، پشت گوش، پایین چانه ایجاد می‌شود. متخصص جراح پلاستیک بعد از ایجاد برش، قسمت‌‌های اضافی و چروکیده پوست را پاکسازی می‌کند. اکثر برش‌ها معمولا در محدوده گوش ایجاد می‌شود.


انواع جراحی لیفت صورت

لیفت عمقی صورت

در این روش، نه تنها ایرادات ظاهری پوست صورت رفع می‌شود بلکه باعث از بین رفتن غبغب و بهبود ظاهر گردن نیز می‌شود. جراح پلاستیک با ایجاد برش‌هایی در پشت گوش اقدام به کشیدن پوست بخش میانی صورت می کند که باعث رفع افتادگی گونه‌ها نیز می‌شود. در این روش، تأثیرات بعد از عمل بسیار چشم‌گیر خواهد بود و ماندگاری جراحی در این مدل لیفت بسیار طولانی مدت می‌باشد.


لیفت میانی صورت

در این روش، برش‌های مورد نیاز در ناحیه شقیقه و در زیر موی بیماران و در داخل دهان آن ها ایجاد می‌‌‌شود و سپس جراح پلاستیک پوست صورت را می کشد ؛ این روش از جراحی باعث رفع افتادگی گونه و از بین رفتن خطوط خنده می‌شود.


لیفت خفیف صورت

در این روش برش‌های کوچک‌تری ایجاد می‌شود. در طول این عمل، بریدگی‌های کوچکی در زیر موها ایجاد می‌شوند. این بریدگی‌ها از بالای گوش شروع‌شده، از جلوی گوش عبور کرده و در زیر لاله‌ی آن خاتمه پیدا می‌کنند. جراح با کمک این برش‌ها می‌تواند پوست را کشیده و بافت‌های اضافی را بردارد. این کار باعث بهبود ظاهر گردن و فک خواهد شد. امروزه تکنیک‌هایی مانند SMAS و MACS در لیفت صورت به کار گرفته می‌شود. در این روش‌ها، چون تمام بافت‌های سطحی و عمیق پوست باهم کشیده می‌شوند (در کنار برداشتن لایه‌های چربی اضافه)، اثر جراحی لیفت صورت بسیار رضایت‌بخش‌ و ماندگار خواهد بود.


  • در روش لیفت SMASلایه سطحی عضله زیر پوست کشیده می‌شود.
  • در روش لیفت MACS لایه ساب پریوستئال و عمیق زیر پوست کشیده می‌شود.
لیفت صورت SMAS

در این روش جراح یک برش عمیق ایجاد می کند که این برش به زیر لایه بافتی موسوم به سیستم اعصاب سطحی (sma ) می رسد. جراح با ایجاد یک برش عمیق می تواند افتادگی شدید صورت و مشکل آن ناحیه را بهبود بخشد که منجر به بروز نتایج طولانی مدتی می شود.


لیفت صورت MACS

در این روش، جراح برش های کوچک تری را ایجاد می کند که به اندازه لیفت صورت SMAS عمیق نیست. اگر دارای مشکل خفیفی در صورت خود هستید، این روش ممکن است برای شما بهتر باشد چون جای زخمها، کوچک تر است و دوره بهبودی نیز کوتاه تر خواهد بود.


عملکرد جراحی لیفت صورت

در عمل لیفتینگ صورت، از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده می‌ شود. زمان مورد نیاز برای انجام لیفتینگ صورت حدود 3 ساعت است. جراح پلاستیک با ایحاد برش‌هایی که معمولا در داخل مو انجام می‌شود، قسمت‌های چروکیده و اصافی پوست را از قسمت گوش عقب می‌کشد. سپس فوق تخصص زیبایی، به منظور سفت کردن ماهیچه، پوست را از عضله و چربی جدا می‌کند و چربی اضافه را بیرون می‌کشد. در پایان پوست اضافه نیز جدا می‌شود.
برش‌ها معمولا در جلوی گوش برش به سمت پایین آمده و لاله گوش را دور می‌زند و تا کناره خط مو در پشت گوش می‌ رود. ممکن است برش‌های کوچکی در زیر چانه ایجاد شود.

مدت زمان عمل جراحی:

۱:۳۰ تا ۴ ساعت

دوره‌ی نقاهت:

۳ تا ۴ روز

مدت زمان لازم برای بهبود تورم و مشاهده‌ی نهایی نتیجه‌ی عمل:

۶ ماه بعد از جراحی

بعد از جراحی لیفت صورت
  • بعد از گذشت چند ساعت از عمل بعد از ویزیت توسط جراح می‌توانید مرخص شوید.
  • داشتن درد و تورم وکشیدگی تا چند روز بعد از عمل طبیعی است.
  • برای تعویض پانسمان و ویزیت سه تا چهار روز بعد از عمل به مطب پزشک معالج خود مراجعه کنید.
  • تا هفت روز بعد از عمل از حمام کردن بپرهیزید.
  • برای کشیدن بخیه‌ها 5 تا 7 روز بعد به مطب مراجعه کنید. در صورت صلاح دید جراح، کشیدن تعدادی از بخیه‌ها به چند روز بعد موکول می‌شود.
  • گن صورت خود را تا زمان گفته شده حتما ببندید.
  • محل جراحی را بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز و بعد از بهبودی کامل زخم ، پماد ترمیم کننده بزنید.
  • آنتی بیوتیک و مسکن تجویزی را سر ساعت مصرف کنید.
  • محل برش جراحی با پمادهای تجویزی کاملا چرب نگه دارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *